Snakk

onsdag 28. april 2010

Ønsker om framtiden

Høgskole tid nærmer seg. Og jeg kjenner at jeg gleder meg! Det gribler i fingrene mine til å skrive noe nyttig. Og hodet surrer med masse nyttige ting jeg må gjøre og ønsker å gjøre! Har egentlig bare lyst til å gå rett inn i en forelesning å begynne med en gang. Men fremdeles noen måneder igjen. Og uansett hadde jeg begynt nå kunne det være at jeg ikke hadde synes det hadde vært så kjekt allikevel. Sommeren vil by på jobbing, reising, familie og venner. Først fire uker jobbing i Alta, så tre uker fri og så fire uker til med jobbing i kassen hos Grønner farvehandel. En egentlig veldig grei ferie. Og etterpå vil det bli rasling i lommeboken min igjen!! HURRA!! Da kan det bli bytur og festing =P Ihvertfall betaling av leilighet og mat.

Våren er ikke helt kommet her opp i Alta, fremdeles snø. Fuglekvitter er det og det er lyst 20 timer av dagen. Savner vår, is, kos med venner i Bergen. Savner å lukte blomster som akkurat kommet, se gåsunger på trærne og høre fulgene synge om morgenen. Er bare to uker til jeg kommer hjem å få oppleve det. To uker til jeg er ferdig her. Det er merkelig. Kommer til å savne å være i Alta, være med folkene her. Kommer ikke til å savne alle turene som har vært. Alle toppturene på ski. Kjenner jeg begynner å bli ganske så mettet. Kommer til å savne å sitte på Raipas til langt på natt og snakke være med folk. Savne å bo på internat. Men Bergen frister mere nå. Kjenner at det er godt at vi nærmer oss slutten. Men trist å reise fra folk. De jeg har best kontakt med kommer jeg jo ikke til å miste. Det er det aller viktigste. Å reunions blir det jo. Så blir ikke helt "kvitt" det =P
Har akkurat kommet hjem etter ti fantastisk dager i Sarek. Trasking med pulk, slappe av i camp og topptur fyllte uken.

Strålende sol hadde vi nesten hele tiden. Så en del gåing i bare ullbh og stilongs oppover. Det er varmt i solen nå og i tillegg pulk veier ganske mye!! Sarek er et utrolig nydelig sted! Kan godt dra tilbake der en gang, kanskje om sommeren? Nydelige daler og fjell. =) Humøret i klasse var på topp hele tiden og det var rett og slett ingen nedturer på denne turen. Forventningen før turen og motivasjonen var veldig lav, men ble toppet og alt ble bare positivt. Lett å stå opp om morgenen og starte en ny dag. Ingen klokken bare følge solen. Spesielt, men man blir vant med det og klarer å følge den bra. Deilig.

Klokken er akkurat passert seks, så nå skal jeg bort til skjønne lille Ragna og se barnetv og være med henne noen timer. <3>
Cherio!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar